7 Kasım 2014 Cuma

RUS SALATASI.

Bence hafta sonuna yakisacak bir salata diyorum,aylar önce gelen misafirlerime yapmistim bu salatayi.Tekrar gün arkadaslarima yapmayi düsünebilirim,her zaman aramam ama degisik  lezzetleri denemekten de vazgecemem dogrusu.Bakalim mi tarife?
 


MALZEMELER:

  • 3 adet ortaboy patates.
  • 2 adet ince havuç
  • 1 su bardağı bezelye
  • 3 yemek kaşığı mayonez
  • Bir su bardagi süzme yogurt.
  • Tuz
 
YAPILISI:
Patates ve havuç yıkanır soyulur ve 1 cm büyüklüğünde doğranır. Derin bir tencerenin içine su konur patates , havuç ve bezelye bir süzgece konularak suya değmeyecek şekilde tencereye yerleştirilir ve buharda 10 dk haşlanır. Haşlanan sebzeler iyice soğutulur.
Sebzeleri buharda haşlamak içerdiği vitamini ve doğal lezzetini korumak içindir.Eger buharda yapmazsaniz,patatesleri kabuklari ile haslayip ufak dograyin, havucu ve bezelyeyi sicak suda bir kac dakika haslayin.
Bütün malzemeler soğuduktan sonra içine tuz, mayonez ve  süzme yoğurt konularak harmanlanır.Servise hazirdir,afiyet olsun...

2 yorum:

  1. nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ben bu salatayı nasıl severim nasıl severim bir de kalorisi olmasa sabah akşam yerim..:) Ellerine sağlık canım kardeşim..

    YanıtlaSil

Sevgili arkadaslarim ve misafirlerim,bana ugradiginiz ve yorum yazdiginiz icin cok tesekkür ediyorum.Beni yanliz birakmadiniz hic sanal alemde hepimiz bir aile gibi olduk.Sevgilerimle...